کد خبر: ۱۶۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
 دبیر ستاد اربعین فارس: 

 زائران بایستی گذرنامه معتبر داشته باشند

 دبیر ستاد اربعین فارس گفت: زائران بایستی یا گذرنامه معتبر بین‌المللی داشته باشند و یا گذرنامه زیارتی دریافت کرده باشند تا بتوانند در مراسم پرشور اربعین شرکت کنند.

سید مجتبی علوی اردکانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به اینکه جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر الزامی است، گفت: تاکنون نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر زائر و مشتاقان علاقه‌مند به شرکت در پیاده‌روی اربعین از استان فارس در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان فارس در این مراسم شرکت کنند.

 وی افزود: برای ثبت‌نام در سامانه سماح و شرکت در پیاده‌روی اربعین داشتن گذرنامه معتبر الزامی است، بنابراین زائران بایستی یا گذرنامه معتبر بین‌المللی داشته باشند و یا گذرنامه زیارتی دریافت کرده باشند تا بتوانند در مراسم پرشور اربعین شرکت کنند.

 دبیر ستاد اربعین فارس به زائران توصیه کرد که هنگام خروج از مرز حتماً گذرنامه خود را ممهور به مهر خروج از مرز و هنگام ورود به کشور عراق گذرنامه خود را ممهور به مهر ورود به کشور عراق نمایند، زیرا اگر گذرنامه زائری فاقد مهر ورود به کشور عراق باشد توسط کشور عراق به عنوان ورود غیرقانونی محسوب می‌شود و مشکلات فراوانی را برای زائر از جمله احتمال دستگیری و زندان و نیز بازگشت به کشور و جلوگیری از انجام پیاده‌روی را به همراه خواهد داشت.

 علوی یادآور شد: مراکز اداری خدمات‌رسانی به زائران از جمله ادارات گذرنامه و پست و حج و زیارت و گمرک و ستاد عتبات عالیات این روزها ایثارگرانه و حتی تا بعد از ساعت اداری در خدمت زائران عزیز هستند.

 وی از زائران خواست انجام امور خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و هر چه سریع‌تر کارهای اداری خود را انجام دهند تا احیاناً در روزهای پایانی و نزدیک به اربعین با مشکل ازدحام و یا کاهش سرعت اینترنت به علت شلوغی و ازدیاد متقاضیان مواجه نشوند.

 انتهای خبر/224224

برچسب ها: گذرنامه ، اربعین ، کربلا
نظرات بینندگان